ابزار منابع ترجیحی گوگل قرار است به سایتهای باکیفیت کمک کند. چرا سایتهای اسپمی، دامنهجویان و سایتهای تصادفی را نمایش میدهد؟

ابزار منابع ترجیحی گوگل به طرفداران وبسایتهای خاص اجازه میدهد به گوگل بگویند که میخواهند سایتهای مورد علاقهشان را بیشتر در بخش اخبار برتر ببینند. با این حال، گوگل سایتهای اسپمی تقلبی، سایتهای تصادفی و دامنههای پارکشده را نمایش میدهد. برخی از سایتهایی که در این ابزار ظاهر میشوند، کیفیت پایینی دارند و فقط صفحه اصلیشان ایندکس شده است. آیا این ابزار نباید فقط وبسایتهای معتبر را نشان دهد و نه اسپم؟
منابع ترجیحی گوگل
ویژگی منابع ترجیحی گوگل به کاربران کنترل بیشتری بر خروجیهای خبری میدهد که در بخش داستانهای برتر گوگل ظاهر میشوند. به جای تکیه صرف بر سیستم رتبهبندی گوگل، کاربران میتوانند منابع خبری مورد علاقهشان را بیشتر ببینند. این تغییر، جلوی ظاهر شدن سایتهای دیگر را نمیگیرد؛ فقط آنچه کاربر میبیند را بر اساس انتخابهای خودش شخصیسازی میکند. منابع ترجیحی به کاربران کمک میکند تا بر منابع خبری نمایشدادهشده تأثیر بیشتری بگذارند.
دامنههای مشابه در منابع ترجیحی
به نظر میرسد که افراد دامنههایی شبیه به وبسایتهای معروف ثبت میکنند. یکی از روشهایشان، سکواتینگ دامنه با تطبیق دقیق نام دامنه اما با پسوند دامنه متفاوت است. برای مثال، وقتی یک دامنه محبوب با .com یا .net ثبت میشود، دامنهجویان همان نام را با .com.in یا .net.in ثبت میکنند.
اسکرینشات از یک زیردامنه تصادفی رتبهبندیشده برای Automattic

خطاهای منابع ترجیحی
نامشخص است که آیا افراد دامنهها را ثبت میکنند و سپس به ابزار منابع ترجیحی اضافه میکنند، یا به شیوه دیگری وارد میشوند. جستجو برای یک ابزار محبوب SEO، دامنه درست را نشان میدهد اما همچنین یک دامنه پارکشده در پسوند کشوری .com.in هندی را هم ظاهر میکند:
اسکرینشات از یک دامنه پارکشده هندی

آنچه مشخص است این است که افراد دامنههای تقلبی ثبت میکنند، اما چگونگی ورودشان به ابزار منابع ترجیحی گوگل به خوبی شناختهشده نیست. منابع ترجیحی در حال حاضر در آمریکا و هند در دسترس است، که ممکن است توضیحدهنده ظاهر شدن دامنههای هندی در ابزار باشد.
اسکرینشات از دامنه پارکشده هندی NYTimes

برای مثال، جستجو در ابزار منابع ترجیحی برای Huffpost، یک سایت تقلبی روی دامنه کشوری هندی را ظاهر میکند.
اسکرینشات از HuffPost در ترجیحات منابع

آن سایت هندی Huffpost مقالاتی (و لینکهایی) درباره موضوعاتی مانند وامهای payday، وکلای آسیب شخصی و ساعتهای لوکس دارد. تعجبی ندارد که گوگل بیش از صفحه اصلی آن سایت را ایندکس نکرده است.
اسکرینشات از جستجوی سایت

همچنین یک سایت هندی بر روی نام دامنه Search Engine Journal سکواتینگ میکند.
اسکرینشات از SEJ در ابزار ترجیحات منابع

چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟
ممکن است متخصصان SEO دامنههای تقلبی ثبت کنند و سپس دامنههایشان را به ابزار منابع ترجیحی ارسال کنند. یا شاید گوگل آنها را به طور خودکار شناسایی کند و هر چیزی که وجود دارد را لیست کند.





