- E.l.f. Beauty پیشبینیهای درآمدی را از دست داد اما در سودآوری سهماهه دوم مالی خود از انتظارات پیشی گرفت.
- خط آرایشی Rhode متعلق به هیلی بیبر انتظار میرود فروش سالانه شرکت را ۲۰۰ میلیون دلار در سال مالی جاری افزایش دهد، تارنگ امین، مدیرعامل E.l.f.، روز چهارشنبه به CNBC گفت.
- این شرکت آرایشی همچنین پیشبینی سال مالی را دوباره منتشر کرد.

خط آرایشی Rhode متعلق به هیلی بیبر انتظار میرود فروش سالانه E.l.f. Beauty را ۲۰۰ میلیون دلار در سال مالی جاری افزایش دهد، اما پیشبینی کامل سال شرکت مادر جدید همچنان پایینتر از انتظارات بود و این امر باعث سقوط ۲۹ درصدی سهام آن در روز چهارشنبه شد.
E.l.f. که در سهماهه گذشته از انتشار پیشبینی کامل سال خودداری کرده بود، انتظار دارد درآمد سالانه بین ۱.۵۵ میلیارد تا ۱.۵۷ میلیارد دلار باشد که نشاندهنده رشد فروش ۱۸ تا ۲۰ درصدی است. این رقم بسیار پایینتر از ۱.۶۵ میلیارد دلاری است که تحلیلگران طبق دادههای LSEG انتظار داشتند.
تارنگ امین، مدیرعامل شرکت، در مصاحبهای با CNBC گفت که Rhode – که شرکت در اوایل امسال با قراردادی بزرگ به ارزش ۱ میلیارد دلار آن را خریداری کرد – انتظار میرود فروش سالانه را ۲۰۰ میلیون دلار در سال مالی جاری و ۳۰۰ میلیون دلار بر اساس نرخ سالانه افزایش دهد.
سهم مورد انتظار Rhode از فروش، حدود ۱۳ درصد از پیشبینی درآمد را تشکیل میدهد و نشان میدهد که این قرارداد چقدر برای آینده E.l.f. مهم است، در حالی که رشد چشمگیر آن در حال تعدیل است. این امر بیانگر آن است که E.l.f. به Rhode نیاز دارد تا در سهماهههای آینده رشد کند و بدون این خریداری، پتانسیل درآمد بالاتر آن بسیار محدودتر میبود.
از نظر سودآوری، E.l.f. انتظار دارد سود تعدیلشده هر سهم در سال کامل بین ۲.۸۰ تا ۲.۸۵ دلار باشد که بسیار پایینتر از انتظارات ۳.۵۸ دلاری تحلیلگران طبق دادههای LSEG است.
علاوه بر پیشبینیها، E.l.f. در نتایج سهماهه دوم مالی خود پیشبینیهای درآمدی را از دست داد اما در سودآوری از انتظارات فراتر رفت.
اینجا نحوه عملکرد شرکت زیبایی در مقایسه با انتظارات وال استریت، بر اساس نظرسنجی تحلیلگران LSEG آمده است:
- سود هر سهم: ۶۸ سنت تعدیلشده در مقابل ۵۷ سنت مورد انتظار
- درآمد: ۳۴۴ میلیون دلار در مقابل ۳۶۶ میلیون دلار مورد انتظار
درآمد خالص گزارششده شرکت برای دوره سهماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر، ۳ میلیون دلار یا ۵ سنت به ازای هر سهم بود، در حالی که سال گذشته ۱۹ میلیون دلار یا ۳۳ سنت به ازای هر سهم گزارش شده بود. با حذف اقلام یکبار مصرف مرتبط با جبران سهام و سایر هزینههای غیرتکراری، سود E.l.f. به ۶۸ سنت به ازای هر سهم رسید.
فروشها به ۳۴۴ میلیون دلار رسید که حدود ۱۴ درصد افزایش نسبت به ۳۰۱ میلیون دلار سال گذشته دارد.
امین misses در درآمد و پیشبینی را به عدم انتشار پیشبینی در سهماهه گذشته نسبت داد و گفت که این امر میتواند بر برآوردهای اجماعی تاثیر بگذارد.
او افزود: «ما واقعاً باور داریم که هم فروش تحققیافته و هم پیشبینی فروش خالص، بسیار قوی هستند.»
E.l.f. که عمدتاً لوازم آرایشی خود را از چین تامین میکند، سودآوریاش را تحت تاثیر تعرفههای جدید دونالد ترامپ، رئیسجمهور، از دست داده است. در طول سهماهه، درآمد خالص ۸۴ درصد کاهش یافت و شرکت اعلام کرد حاشیه ناخالص ۱.۶۵ واحد درصدی کاهش یافته که عمدتاً به دلیل هزینههای بالاتر تعرفهای است.
امین گفت که سهماهه دوم بیشترین ضربه از تعرفهها را خواهد دید و تاثیر آن به طور متوالی از این پس تعدیل خواهد شد.
او توضیح داد: «در پاسخ به تعرفهها، قیمتها را ۱ دلار افزایش دادیم که از اول اوت موثر شد، بنابراین در این سهماهه تاثیر تعرفه بدون تاثیر قیمتگذاری را میبینید.» «در نیمه دوم سال، حاشیه ناخالص به طور متوالی بهبود خواهد یافت.»
در غیاب لانچهای عمده محصول از برند اصلی خود – که امین گفت در حال برنامهریزی است – Rhode محرک رشد اصلی E.l.f. است و در حال حاضر، کسبوکار حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.
این برند در سپتامبر در فروشگاههای Sephora سراسر کشور عرضه شد و بزرگترین لانچ برند در تاریخ این خردهفروش در آمریکای شمالی بود، طبق گفته امین.
امین افزود: «این دو و نیم برابر بزرگتر از رتبه دوم، یعنی دومین لانچ بزرگ Sephora، بود، بنابراین عملکرد فوقالعادهای داشته است.» «ما همچنان پتانسیل باورنکردنی برای رشد میبینیم، نه تنها در آمریکای شمالی که تازه عرضه کردیم و در بریتانیا که در آستانه عرضه هستیم، بلکه در سطح بینالمللی. … ما قطعاً پتانسیل جهانی برای آن برند میبینیم و آن را بسیار بزرگتر از امروز تصور میکنیم.»





